26 Eylül 2014 Cuma

DEKUPAJ YÖNTEMİYLE YENİ BİR AYAKKABILIK

Bugün Sizlere evim için yaptığım bir Kendin Yap Projemden bahsedeceğim.
Eski Ahşap rengi bir ayakkabılığım vardı ama ben mobilyada koyu rengi pek beğenmediğim için kendilerini beyaza boyayıp birde dekupaj yöntemiyle çiçeklendirdim.
(tabi çiçeksiz olmaz:))
Şimdi size yapım aşamasını anlatacağım;

Malzemeler;
Dekupaj tutkalı,
Resim fırçası,
Dekupaj deseni,
Beyaz akrilik boya,
Beyaz mobilya boyası



Burada eski halini görebilirsiniz;
 

 
Önce mobilyamızı kat kat mobilya boyasıyla beyaza boyuyoruz.Her katı kuruduktan sonra sürüyoruz. Ben koyu renkten açık renge geçtiğim için 7-8 kat falan sürmek zorunda kaldım. Sağ olsun bu işlemi kocam gerçekleştirdi hakkını yemeyeyim çokta güzel yaptı:)
 


Mobilya iyice kuruduktan sonra dekupaj işlemine geldi sıra, ben bu işlemin desenini A4 kağıda basarak yaptım isterseniz peçete de kullanabilirsiniz. Önce desene fırça ile tutkal sürdüm birazda mobilyada yapıştıracağım yere sürdüm ve deseni dikkatlice mobilyaya yapıştırdım. Eğer kenarlarda yapışmama durumu olursa o kısımları fırça ile tutkallayabilirsiniz. Tutkalı birde yapıştırdığınız desenin üstüne sürün. 


 
Tutkal kuruduktan sonra, fırça yardımıyla beyaz akrilik boyadan desenin kenarlarına sürün ki geçiş noktalarında bir ayarsızlık varsa görüntüyü düzeltelim ;)

Hadi bakalım evde beğenmediğiniz mobilya kalmasın bu işlemi başka mobilyalarınızda da deneyebilirsiniz. Kolay gelsinnnn..
 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder